ေျပာင္းျပီးရင္ လဲၾကပါစို႔..

 

သၾကၤန္ကို ေျပာင္းေရြ႔ျခင္းလို႔  အဓိပၸါယ္ဖြင္႔ဆိုၾကတယ္၊
စာေရးသူအေနနဲ႔ ေျပာင္းေရြ႔ျခင္း ဆိုတဲ႔စာသံေပသံ ေလသံကိုပင္ ေျပာင္းလဲျခင္းဟု ထပ္ခါဖြင္႔ဆိုခ်င္ပါ၏၊
ေျပာင္းလဲျခင္းဟုဖြင႔္ဆိုရျခင္းမွာ Everything is changing. ဆိုသည္႔အတိုင္း အရာဝတၳဳတိုင္းဟာ အျမဲတမ္းေျပာင္းလဲေနတယ္ဆိုတဲ႔ သဘာဝ၊ အနိစၥ-မျမဲျခင္းသေဘာကို ပိုုျပီးပီျပင္စြာျမင္ေစခ်င္သည္႔ စိတ္ေစတနာေၾကာင္႔ရယ္ပါ၊(မေရာင္ရာဆီလူးဟုဆိုျခင္ေနမလား၊မတက္ႏိုင္ဘူးဆက္ေရးရေတာ႔မွာဘဲ )
တစ္ရာသီကုန္လို႔ တစ္ရာသီေျပာင္း၊ တႏွစ္ကုန္လို႔ တႏွစ္ေျပာင္း၊ အေဟာင္း အေဟာင္းေတြကုန္တဲ႔အခ်ိန္နဲ႔ အသစ္အသစ္ေတြ စဥ္ဆက္မပ်က္ ဆက္ကာဆက္ကာ ျဖစ္ေနတဲ႔ၾကားထဲကေန အခ်ိန္ကာလတခုကိုပဲ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ အေနအားျဖင္႔ ႏွစ္သစ္ကူးရုိးရာပြဲအေနအားျဖင္္႔ ဆင္ႏြဲၾကတာကိုပဲ သၾကၤန္လို႔ေခၚဆို သတ္မွတ္တာလို႔နားလည္ပါတယ္၊
အဲဒီလိုေျပာင္းလဲျခင္းကိုပဲ ေတးေရးဆရာ ဂီတနက္သန္ ကိုေစာညိမ္းက “ေရာ္ရြက္ဝါ ျမညွာေညာင္းကာ ညဳိးေလွ်ာ႔ေခြေျပာင္း ေႏြေႏွာင္းရာသီမွာ ေလယူႏွင္ရာ ေၾကြကာဝဲကာ ဆင္းေရႊမႈံေရာရာ ေျမသို႔သက္ေလွ်ာ လြမ္းဘြဲ႔သာေမာစြာ” ဟု ျမေရာင္စိမ္းေနသည္႔ သစ္ရြက္ညွာတံေလးဟာျဖင္႔ ရင္႔ေရာ္ကာေျပာင္းလဲ အေတာင္ေညာင္းတဲ႔ ငွက္ပမာ ေျမသို႔ဝဲကာ ဆင္းသက္လာတဲ႔ဟန္ ေျပာင္းလြဲျခင္းသဘာဝအမွန္ကို တင္စားေရးစပ္ျပတာဟာျဖင္႔ ႏွစ္လုံးသားႏုသူေတြအဘို႔ ေရႊရင္စို႔စ၇ာပါ၊
ဘာပဲျဖစ္ေနေန သၾကၤန္ဆိုတာကေတာ႔ ေျပာင္းလဲျခင္းကာလေတြမ်ားစြာထဲက ေျပာင္းလဲျခင္းကာလ တခုဟုဆိုလွ်င္…အဲဒီအခ်ိန္ကာလနဲ႔ အတူျဖက္သန္းေနရတဲ႔လူူေတြဟာလည္း ေျပာင္းလဲျခင္းေတြနဲ႔အတူ ျဖတ္သန္းေနရတာကေတာ႔ အမွန္ပါဘဲ၊ ဒါဆိုရင္ တိုးတက္ဘို႔ေျပာင္းလဲလိုတဲ႔သူဟာ စဥ္းစားဘုိ႔လိုလာ ျပီေပါ႔ေနာ္၊ ေကာင္းေသာတိုးတက္မႈ႔နဲ႔ေျပာင္းလဲတာလား၊ မေကာင္းေသာဆုတ္ယုတ္မႈ႔နဲ႔ ေျပာင္းလဲတာလား စဥး္စားစရာပါ၊
လူတိုင္းဟာ အသက္အရြယ္ အေတြ႔အႄကံဳအလိုက္ အေတြးေျပာင္းလဲတတ္တာ သဘာဝပါ၊
အဲဒီထဲက စာေရးသူလက္လွမ္းမွီသမွ် ေျပာင္းလဲျခင္းနဲ႔ပါတ္သက္တဲ႔ အေတြးတစ္စ ဆြဲထုတ္ၾကည္႔ေနမိရင္းက  ကိုယ္ေတြးသမွ် သိသမွ် ေျပာျပခ်င္တဲ႔ ဆႏၵက တားမရေတာ႔..
လူ႔ဘဝလူရယ္လု႔ိသိတတ္ခါစ….                                                                                            ကေလးဘဝ ေက်ာင္းေနကာစ အရြယ္မွာျဖင္႔ တုတ္ကေလးေတြ ဓါးကေလးေတြနဲ႔ ကေလးသဘာဝ တုတ္သိုင္း ဓါးသိုင္း ကကာဆိုကာ ကစားေနၾကရင္၊ မိဘေတြ အစ္ကိုေတြအမေတြက ဝမ္းဗိုက္ကိုထိုးမိမွာ မ်က္လုံးထိခိုက္မွာ စိုးရိမ္တဲ႔အတြက္ တုတ္နဲ႔ ဓါးနဲ႔ မေဆာ႔ဘို႔တားၾကတဲ႔အခါ ကေလးကမၾကိဳက္ပါ၊ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ႔ တုတ္နဲ႔ ဓါးနဲ႔ ေဆာ႔ကစားေနရတာကိုပဲ သူ႔အရြယ္ သူ႕အေတြး သူ႔ေပ်ာ္ရြင္အတြက္ အမွန္တရားျဖစ္ေနလို႔ပါဘဲ၊
အဲဒီကေနာက္ အကယ္၍မ်ား ဒုတ္ဓါးနဲ႔ကစားစဥ္က ခႏၶာကိုယ္ထိခိုက္မႈ႔ တခုခုျဖစ္ခဲ႔မယ္ဆိုလွ်င္ေတာ႔ ကိုယ္တိုင္လည္းပူပန္ မိဘအသိုင္းအဝုိင္းလည္း စိတ္ပူရတက္ပါတယ္၊ (စာေရးသူရဲ႔ အစ္ကိုဝမ္းကဲြတေယာက္မွာျဖင္႔  သူ႔ရဲ႔သူငယ္ခ်င္းတေယာက္က အုန္းလက္တံေလးကို လက္ညဳိးေပၚမွာတင္ အဖ်ားကိုေခါက္ ျပစ္လိုက္တဲ႔အုန္းလတ္မွ်ားအရွိန္ေၾကာင္႔ မ်က္စိတဖတ္ပ်က္စီးရပါတယ္၊အစားထိုးလို႔မရတဲ႔ ဆုံးရႈံးမႈ႔တခုပါ )၊ တုတ္နဲ႔ ဓါးနဲ႔ ကစားရတာဟာ အႏၱရာယ္မ်ားမွန္း သိတက္လာတဲ႔အရြယ္ၾကေတာ႔ တုတ္နဲ႔ဓားနဲ႔ ကိုယ္တိုင္လည္းမကစားၾကေတာ႔သလို၊ မိမိကိုယ္တိုင္မကစားတဲ႔အျပင္ ကစားတဲ႔ကေလးေတြကိုေတြ႔ရင္ေတာင္ အႏၱရာယ္ျဖစ္မွာ စိုးရိမ္လို႔ တားျမစ္ၾကပါတယ္၊ ဒါကလည္းအရြယ္နဲ႔အတူ ေျပာင္းလဲျခင္းတခုပါ။
ဒီလိုနဲ႔ အသက္ ၁၅ ႏွစ္ ၁၆ ႏွစ္ စာသင္ခန္းထဲမွာ စာကိုၾကိဳးစားသင္ယူရမဲ႔အခ်ိန္မွာ မၾကိဳးစားပဲ ေက်ာင္းလစ္၊ က်ဳရွင္မသြား အေပါင္းအသင္းမ်ားနဲ႔ ေဟးလားဝါးလား လုပ္ေနရတာကိုပဲ ေပ်ာ္ရြင္မူ႔တခုလို႔ သေဘာထားေန တဲဲ႔သူကို ဆရာသမားမ်ားက စားကိုႃကိဳးစားသင္ယူဘိုိ႔ ဆုံးမၾကတဲ႔အခါ မေက်မနပ္ သေဘာမက် ပုန္ကန္ၾကတာကိုလည္း ေတြ႔ၾကရျပန္ပါတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ႔ သူ႔အရြယ္သူ႔အေတြး သူကိုယ္တိုင္ အမွတ္ေပးျပီး အမွန္လို႔သေဘာထားေနတာေၾကာင္႔ပါ၊
ထိုမွေနာက္ ႏွစ္၃၀ ႏွစ္ ၄၀ အရြယ္မွာ စီးပါြးရွာၾကရာဝယ္ ပညာလမ္းေၾကာင္းနဲ႔ၾကီးျပင္းလာသူကေတာ႔ အလုပ္ေကာင္ေကာင္း ဝင္ေငြေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ဘဝတခုကိုရပ္တည္ျပီး၊ ပညာေရးလမး္ေၾကာင္းကို ေသြဖယ္လို႔လမ္းေဘးေရာက္သြားသူကေတာ႔ ႄကံဳရာက်ပန္း အလုပ္နဲ႔ ပင္႔ပန္းစြာ အသက္ေမြးၾကရေတာ႔တာပါဘဲ။ အဲဒီအခါ ငယ္ငယ္က ပညာကိုၾကိဳးစား မသင္ယူခဲ႔မိတာကိုပဲ ေျပာင္းလဲတဲ႔ ေနာင္တအေနနဲ႔ ရတတ္ၾကပါတယ္၊
          ဒီကတခါ ငယ္စဥ္အခါက စီးပြါးေကာင္းစြာ မရွာခဲ႔ရင္ အသက္အရြယ္ရလာေတာ႔ တကယ္လို႔မ်ား အားကိုးရာမဲ႔စြာ ေလာကအလယ္ မ်က္ႏွာငယ္စြာနဲ႔ ဘဝကိုျဖတ္သန္း မလန္းဆန္းေတာ႔တဲ႔ ေနာင္တေတြနဲ႔ အေတြးေတြ ေျပာင္းလဲတတ္ျပန္ပါတယ္၊
 ေနာက္ဆုံး…..တျဖည္းျဖညး္နဲ႔ ေနလုံးၾကီးလည္းႏြမ္း ဘဝလည္းပန္းလွ်တဲ႔အခိ်န္က် ေနာက္ဆုံး ထြက္သက္ ဝင္သက္ကိုၾကိဳးစားရူေနရတဲ႔ အခိ်န္မွာ အားကိုးေလာက္စရာ ကုသိုလ္ဥစၥာရွာမထားမိဘူးဆိုရင္
ေအာ္ …အရြယ္ေကာင္းတုန္းက သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြအားထုတ္ဘို႔၊ နာယူဘို႔၊ က်င္႔ၾကံဘို႔၊ ဒုကၡေရာက္ေန သူေတြကိုကူညီဘို႔ စသည္ျဖင္႔….ရခဲပါတယ္ဆိုတဲ႔ လူ႔ဘဝၾကီးမွာ လုပ္ႏိုင္ ယူႏုိင္ ရႏုိင္တာေတြ အမ်ားၾကီးရွိပါရက္သားနဲ႔ ငါမွာေတာ႔ ေမ႔ေမ႔ေလွ်ာ႔ေလွ်ာ႔  ေပါ႔ေပါ႔ဆဆ ေနခဲ႔မိတာဟာ မွားလိုက္တာလို႔မ်ား ..ေနာင္တနဲ႔လုံးေထြး သံသရာအေရးကို ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္က်မွအေတြး ေျပာင္းခဲ႔မိရင္ေတာ႔…ေျပာင္းခဲ႔မိရင္ေတာ႔ ဝမး္နည္းစရာပါလု႔ိ ဝမး္နည္းစကားဆိုကာမွ်ျဖင္႔လည္း လုံေလာက္မယ္လို႔ မထင္ပါ၊
ဒီေတာ႔ သၾကၤန္- ေျပာင္းေရြ႔ျခင္း ဒါမွမဟုတ္ ေျပာင္းလဲျခင္းဆိုတဲ႔..ေျပာင္းလဲျခင္းေတြမ်ားစြာထဲက အခုေရးခဲ႔သလို အပူေနာင္တနဲ႔ ေျပာင္းလဲျခင္းမ်ဳိးမျဖစ္ၾကရေအာင္...
          ပိုးစုန္းၾကဴးေတြကိုစု အေပၚမွာအမွဳိက္တင္ မီးရေလမလားရယ္လု႔ိ ၾကိဳးစားကာမႈတ္ေနတဲ႔သူလို အခ်ိန္ကုန္လူပန္းျပီး အခ်ည္းႏီွးမျဖစ္ရေလေအာင္.. ညီငယ္ ညီမငယ္ေလးမ်ားနဲ႔ အားလုံးေသာသူေတြဟာ ကိုယ္႔အရြယ္ ကိုယ္႔အေတြးမွန္သမွ်ေတြဟာ အျမဲတမ္း ျပည္္႔စုံျပီလို႔ေတာ႔ အတၱကိုကိုင္စြဲ ငါမွငါဘဲဆိုတဲ႔ တယူသန္အေတြးေတြနဲ႔ ဘယ္သူေျပာတာမွလက္မခံ မာနေတြတင္းခံေနဘို႔ သင္႔မသင္႔ ဒီေဆာင္းပါးေလးကိုဖတ္ျပီးတဲ႔အခါ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္န႔ဲသုံးသပ္ကာ ယခုေကာင္းက်ိဳး ေနာင္ေကာင္းက်ိဳးေတြကို  လက္မလြတ္ရေအာင္၊ ျမင္႔ျမတ္တဲ႔ဆႏၵ၊ တည္ၾကည္တဲ႔စိတ္ဓါက္၊ မေလွ်ာ႔ေသာဇြဲလုံလ၊ ေဝဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္တဲ႔ ဉာဏ္ေတြနဲ႔ သုံးသတ္ဆုံးျဖက္ျပီး…
တရားေလသံ ခပ္ဆန္ဆန္ေျပာရရင္ အခ်ိန္ဆိုတဲ႔ ယႏၱယားၾကီးက ရလာတဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ၾကီးကို အို ရာကေန နာ-ရာစီသို႔၊ နာ-ရာကေန ေသနယ္ဆီသို႔တျဖည္းျဖည္း မေရာက္ ေရာက္ေအာင္ ေျပာင္း ပို႔ေပးေနတာပါဘဲ၊ တားလ႔ိုမရတဲ႔သေဘာတရားၾကိီးပါေနာ္၊ အဲဒီထဲကမွ အႏွစ္သာရရယ္လို႔ ဘာမွ်မပါ ရထားတဲ႔ခႏၶာကိုယ္ကို အႏွစ္သာရျဖစ္ဘို႔ ဒီႏွစ္ သၾကၤန္ကစလို႔ အက်ဳိးမဲ႔ေပးတတ္တဲ႔ မေကာင္းမႈ႔ေတြကိုပါယ္ရွား ကုသိုလ္တရားေတြနဲ႔ အားခဲကာ ၾကပါစို႔…

0 comments:

Post a Comment